Rancangan Makanan Tambahan (RMT)

VISI

MELAHIRKAN ANAK DIDIK DARI SEGI PENINGKATAN TARAF KESIHATAN UMUM, PERTUMBUHAN TUBUH BADAN YANG SIHAT DAN PERTAMBAHAN DAYA PEMBELAJARAN MURID.

MISI

MENJADIKAN SKK SEBAGAI INSTITUSI PENDIDIKAN YANG UNGGUL DAN BESTARI DENGAN MENGATASI PELBAGAI MASALAH DARI SEGI PERTUMBUHAN BADAN,KEKURANGAN TENAGA DAN BAGI MEMPERBAIKI KEADAAN KESIHATAN SEBAGAI SUATU USAHA, SELARAS DENGAN DASAR EKONOMI BARU.

MOTTO

AMALKAN MAKANAN BERZAT DAN SEIMBANG

**********************************************************************************

Pendahuluan

Rancangan Makanan Tambahan (RMT) di sekolah tidaklah bermaksud untuk menggantikan makanan yang disampaikan kepada seseorang murid sekolah oleh ibu bapa atau penjaganya. Ini bermaksud untuk memberi makanan tambahan iaitu 1/4 – 1/3

daripada jumlah keperluan harian dari segi taraf pemakanan dan tidaklah untuk member keperluan harian sepenuhnya. RMT di sekolah adalah satu usaha yang bersepadu dan selaras dengan usaha-usaha lain yang berkaitan dengan kesihatan dan pemakanan di sekolah.

Objektif

  • Untuk memberi makanan tambahan yang berzat dan seimbang kepada murid-murid yang berkenaan untuk membantu mereka mengatasi pelbagai masalah dari segi pertumbuhan badan dan kekurangan tenaga.
  • Untuk menyelengarakan pendidikan kesihatan dan pemakanan langsung dan tidak langsung.
  • Untuk memupuk budaya sopan santun, disiplin, timbangrasa serta amalan-amalan yang diingini berkaitan dengan kebersihan diri.

Program pemakanan tambahan di sekolah telah menyebabkan kedatangan murid lebih memuaskan dan pencapaian akademik yang lebih baik terutama daripada golongan berpendapatan rendah. Ini menunjukkan imej system pendidikan kita bertambah cemerlang.

**************************************************************************************

      JAWATANKUASA

     RANCANGAN MAKANAN TAMBAHAN (RMT)

   2012

PENGERUSI

EN. ABD KHALIB BIN ABD HAMID

(GURU BESAR)

NAIB PENGERUSI 1

EN. MD LATIF B. MD BAJURI

(GPK PENTADBIRAN)

NAIB PENGERUSI

PN.HJH RAZIAH BT. MD HASHIM

(PENOLONG KANAN HEM)

NAIB PENGERUSI 2

PN.SITI HAWA BT. ABD MAJID

(GPK KOKURIKULUM)

SETIAUSAHA

PN. SASIREGA A/P NARAYANASAMY

PEN.SETIAUSAHA

PN. NORASHIKIN BT. MD YUSOF

AHLI JAWATANKUASA

HJH NORAZIAN MD NOR

PN. HASNONI BT. HASAN

PN. MAISARAH BT. ISHAK

PN. ARNIYATI BT. ABDULLAH


Leave a comment